موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی استان ها

a/164418 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد

۲ هزار و ۶۰۰ متر تونل کبیرکوه ایلام به سیستم روشنایی مجهز شده است

  دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ — ۲۲:۴۲
تعداد بازدید : ۴۱   
 تحلیل ایران -۲ هزار و ۶۰۰ متر تونل کبیرکوه ایلام به سیستم روشنایی مجهز شده است

استاندار ایلام با بیان اینکه بهره‌برداری از تونل کبیرکوه موجب حذف ۳۰۰ پیج خطرناک مسیر آبدانان به دره شهر می‌شود، گفت: تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ متر تونل کبیرکوه به سیستم روشنایی مجهز شده است.

به گزارش تحلیل ایران ، «حسن بهرام‌نیا»  در جریان بازدید از تونل کبیرکوه (مسیر آبدانان - دره‌شهر) اظهار کرد: این تونل با توجه به کاهش میزان مسافت بین شهرهای آبدانان و دره‌شهر و قرار گرفتن در مسیر تردد زوار نقش مهمی در تسهیل تردد این منطقه دارد.

 

وی با بیان اینکه در اربعین سال جاری تونل کبیرکوه به‌صورت موقت و اضطراری زیر بار ترافیک رفت، ابراز کرد: تکمیل و بهره‌برداری کامل از این تونل از مطالبات مهم مردم استان به ویژه ۲ شهرستان آبدانان و دره‌شهر است.

 

۲ هزار و ۶۰۰ متر تونل کبیرکوه ایلام به سیستم روشنایی مجهز شده است

 

استاندار ایلام تصریح کرد: از مجموع کل مسیر ۲ طرف تونل کبیرکوه که حدود ۱۷ کیلومتر است، هفت هزار و ۲۰۰ متر طول تونل کبیرکوه بود که تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ متر از آن به سیستم روشنایی مجهز شده است.

 

وی ابراز کرد: عملیات اجرایی تکمیل روشنایی کل تونل تا یک ماه آینده ادامه دارد و بهره‌برداری از آن، شهرهای جنوب ایلام را ۷۰ کیلومتر به مرکز استان و کشور نزدیک‌تر و باعث حذف ۳۰۰ پیچ خطرناک و ۲۰ کیلومتر گردنه سخت‌گذر کبیرکوه می‌شود.

 

به گزارش تحلیل ایران ، تونل کبیرکوه در مجموع ٧۲۰۰ متر بوده که شامل یک تونل بزرگ به طول چهار هزار و ۷۶۳ متر و ۶ تونل کوچک به طول ۲ هزار و ۳۳۷ متر و همچنین ۲ تونل انحرافی برای کنترل و تخلیه روان آبها به طول ۱۳۰ متر و دیگری به طول ۱۸۹ متر است.

 

۲ هزار و ۶۰۰ متر تونل کبیرکوه ایلام به سیستم روشنایی مجهز شده است

 

بهره‌برداری از تونل کبیرکوه موجب روان‌سازی بار ترافیکی مسیر ترانزیتی غرب و شمال غرب به جنوب کشور، رونق اقتصادی و توسعه پایدار استان ایلام خواهد شد.

 

تونل کبیرکوه دارای پارکینگ‌های مورد نیاز، اماکن اضطراری، طرح تهویه هوا و روشنایی آن بر اساس استانداردهای فنی و جهانی است.

 

همچنین در مجموع ۹ گالری(تونل مصنوعی) به طول بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ متر در این مسیر احداث شده است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :