موضوعات ‌مرتبط: سیاسی هسته ای

a/164776 :کد

دیدار با مدیرکل آژانس یک گام به جلو بود

اسلامی: دیدار با مدیرکل آژانس یک گام به جلو بود

  ﺳﻪشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ — ۰۵:۳۷
تعداد بازدید : ۱۷   
 تحلیل ایران -اسلامی: دیدار با مدیرکل آژانس یک گام به جلو بود

دنیا بداند ارتباط ایران با آژانس به‌ شکل پایدار ادامه دارد و تحت هیچ شرایطی با عملیات فشار روانی و سیاه‌نمایی این روند دچار آسیب نخواهد شد.

به گزارش تحلیل ایران، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (دوشنبه) ۲۶ شهریورماه و هم‌زمان با نخستین روز برگزاری شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رافائل گروسی مدیرکل آژانس در وین دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص دیدار با مدیرکل آژانس اظهار داشت: دیدار با مدیرکل آژانس را در وین انجام دادیم و طی آن مروری بر وضعیت فی‌مابین داشتیم. به آقای گروسی اعلام شد که با جدیت توسعه صنعت هسته‌ای ایران که در چارچوب ضوابط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و البته مورد حمایت آژانس است را دنبال می‌کنیم.

 

اسلامی افزود: در این نشست پیشنهاد شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌تواند از فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی که جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده به‌عنوان یک قطب منطقه‌ای استفاده کند و این موضوع مورد استقبال و تشویق مدیرکل آژانس قرار گرفت. 

معاون رئیس‌جمهور گفت: همچنین در این دیدار مقرر شد در زمینه موضوعات هسته‌ای که در چارچوب برجام مطرح می‌شود، از طریق تنظیم برنامه‌ها و تداوم رفت‌و‌آمدها و گفت‌وگوی سازنده به‌گونه‌ای که تأمین کننده منافع ایران و حل‌وفصل موضوعات باقیمانده باشد، اقدام شود.

.

اسلامی ضمن مثبت ارزیابی کردن این جلسه تصریح کرد: روند گفت‌وگوها در جلسه با مدیرکل آژانس خوب بود و به اعتقاد بنده این دیدار یک گام روبه‌جلو محسوب می‌شود. مهم‌ترین پیام این جلسه آن بود که دنیا بداند ارتباط ایران با آژانس به شکل پایدار ادامه دارد و تحت هیچ شرایطی با عملیات فشار روانی و سیاه‌نمایی این روند دچار آسیب نخواهد شد و ما روند را به‌گونه‌ای که تأمین کننده منافع ایران باشد، دنبال خواهیم کرد.

 

رافائل گروسی نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مورد اهمیت حفظ تعامل، توافق داشتیم. مدیرکل آژانس همچنین خبر داد که به‌زودی و برای دیدارهای مهم سیاسی و فنی به تهران سفر خواهد کرد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :