موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی راه و شهر سازی

a/164827 :کد

هدف‌گذاری ساخت ۷۵۰ هزار قطعه تراورس خط‌آهن

هدف‌گذاری ساخت ۷۵۰ هزار قطعه تراورس خط‌آهن چابهار در داخل

  چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ — ۰۵:۳۳
تعداد بازدید : ۴۵   
 تحلیل ایران -هدف‌گذاری ساخت ۷۵۰ هزار قطعه تراورس خط‌آهن چابهار در داخل

با اشاره به هدف‌گذاری ساخت ۷۵۰ هزار قطعه باقی‌مانده تراورس خط‌آهن چابهار در داخل گفت: با تولید ۱۷۲۸ قطعه تراورس در یک روز، رکورد تولید قطعات در بخش ریلی شکسته شد.

یه گزارس تحلیل ایران، با اعلام این خبر اضافه کرد: این رکورد نشان‌دهنده توان بالای تولید داخلی است

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم برای تکمیل راه‌آهن چابهار- زاهدان به بیش از ۱.۲ میلیون تراورس نیاز دارد، افزود: تاکنون ۳۰۰ هزار قطعه برای بخش زاهدان-خاش تولید شده و ۱۵۰ هزار قطعه دیگر آماده استفاده است. برنامه داریم ظرفیت کارخانه را دو برابر کنیم تا ۷۵۰ هزار قطعه باقیمانده را سریع‌تر تولید کنیم.

 

رحمانی درباره کیفیت محصولات گفت: تراورس‌های ما بالاترین کیفیت را دارند و تاکنون کمترین نقص را داشته‌اند. این نشان‌دهنده تعهد ما به استانداردهای بالاست.

 

مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ادامه داد: اکنون ۱۵۰ نفر در این کارخانه کار می‌کنند و با افزایش ظرفیت، ۱۰۰ شغل جدید برای نیروهای بومی ایجاد خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در توسعه زیرساخت‌های کشور نقش مؤثری دارد گفت: اجرای این طرح‌ها می‌تواند آینده پروژه‌های ریلی را روشن‌تر کند.

 

رحمانی با یادآوری اینکه کارخانه تراورس بتنی زاهدان در سال ۱۳۹۸ تأسیس شد گفت: هدف اصلی آن، تأمین نیازهای پروژه‌های ریلی شرق کشور بود. این پروژه‌ها شامل راه‌آهن چابهار-زاهدان، زاهدان-میلک، زاهدان-بیرجند و زاهدان-میرجاوه می‌شود. 

وی در خصوص مزیت‌های این خط ریلی گفت: تراورس‌های بتنی مزایای زیادی دارد، مقاوم‌تر هستند، عمر طولانی‌تری دارند و لرزش و صدای قطارها را کاهش می‌دهند. این ویژگی‌ها باعث بهبود عملکرد خطوط راه‌آهن می‌شود.

چشم‌انداز آینده این‌ تولید و تأثیر بر اقتصاد منطقه

او می‌گوید: رکوردشکنی اخیر نشان می‌دهد که ظرفیت تولید داخلی می‌تواند از برنامه‌ریزی‌ها فراتر رود، این امر می‌تواند سرعت اجرای پروژه‌های ریلی را افزایش دهد، افزایش ظرفیت کارخانه، علاوه بر تسریع پروژه‌ها، اثرات اقتصادی مثبتی نیز خواهد داشت. ایجاد ۱۰۰ شغل جدید برای نیروهای بومی، رونق اقتصادی منطقه را به همراه خواهد داشت. 

رحمانی اظهار کرد: تولید داخلی تراورس، وابستگی به واردات را کاهش می‌دهد. این امر علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، امنیت زیرساخت‌های حمل و نقل کشور را نیز تقویت می‌کند. 

 

مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ادامه داد: رکوردشکنی در تولید تراورس بتنی، نویدبخش آینده‌ای روشن برای صنعت ریلی کشور است. این دستاورد نشان می‌دهد که باتکیه‌بر توان داخلی، می‌توان به اهداف توسعه‌ای دست یافت. افزایش ظرفیت تولید، علاوه بر تسریع پروژه‌ها، به رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در منطقه نیز کمک خواهد کرد. این موفقیت، گامی مهم در مسیر خودکفایی و پیشرفت صنعتی کشور محسوب می‌شود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :