موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/165338 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد

اهداف آمریکایی پشت حملات جنون‌آمیز رژیم تل‌آویو

  شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ — ۲۱:۱۷
تعداد بازدید : ۱۹   
 تحلیل ایران -اهداف آمریکایی پشت حملات جنون‌آمیز رژیم تل‌آویو

با نزدیکی به انتخابات آمریکا به طور کاملا معناداری شدت حملات جنون‌آمیز صهیونیست‌ها به لبنان افزایش یافته است.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از فارس ، پس از هر حمله جنون آمیز صهیونیست‌ها بلافاصله ایالات متحده از بی‌خبری خود در این حوزه و عدم همراهی و همکاری با رژیم تل آویو سخن می‌گوید. چه در ماجرای انفجار پیجرها، چه در ترور «شهید اسماعیل هنیه» و چه در بمباران لبنان ژست صبح جمعه‌ای آمریکایی‌ها حاکی از آن است که واشنگتن قصد ندارد خود را به طور مستقیم درگیر جنگ صهیونیست‌ها کند اما سعی دارد ماهی خود را از این آب گل آلود بگیرد. منتها تجهیزات هدفداری که آمریکایی‌ها به صهیونیست‌ها می‌دهند موید آن است که این موارد با کارت سبز کاخ سفید انجام شده است.

 

خاصه تحویل بمب‌های سنگر شکن که تا عمق زمین نفوذ می‌کنند در این حوزه قابل تحلیل است. قطعا واشنگتن از نحوه و نقشه بکارگیری همه تجهیزاتی که به صهیونیست‌ها می‌دهد آگاه است و با اطلاع کامل این موارد را در اختیار تل‌آویو قرار می‌دهد. پشتیبانی که در حوزه اطلاعاتی انجام می‌گیرد نیز نقشه غربی‌ها را کامل می‌کند.

 

اینکه با نزدیکی به انتخابات آمریکا شدت حملات افزایش یافته است نیز امتیازدهی به دموکرات‌ها از سوی دولت نتانیاهو به تلافی پشتیبانی سیاسی مهمی است که از صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد. قطعا دموکرات‌ها نیز به این روند در انتخابات نیاز دارند تا دست بالا را در مقابل رقیب جمهوری‌خواه خود داشته باشند و فضای معادلات اسرائیل را در میان افکار عمومی به نفع خود جلوه دهند. از سوی دیگر با بیان عدم دخالت مانند آنچه که رهبر انقلاب فرمودند آرای بخش مسلمان آمریکا را نیز از دست ندهند.

 

تحلیلگران نیز بر این عقیده هستند اگر پشتیبانی بی‌قید و شرط آمریکا نبود رژیم صهیونیستی نمی‌توانست تا این سطح از جنایات را در غزه و اینک در لبنان رقم بزند.

 

«استفن والت»، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه هاروارد در این باره بیان می‌کند: «بسیار ساده است. اگر نمی‌خواهید کسی کاری را انجام دهد، به او ابزاری برای انجام آن نمی‌دهید. بنابراین باید نتیجه گرفت که دولت ایالات متحده با آنچه اسرائیل در یک سال گذشته انجام داده، مخالفتی ندارد.»

 

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه جمعه و بعد از حملات شدید رژیم صهیونیستی به بیروت، با ادبیاتی حاکی از دفاع از اقدام تروریستی این رژیم، گفت که اسرائیل حق دارد از خودش دفاع کند.

وی همچنین هشدار داد که هر کسی که از این لحظه برای هدف قرار دادن پرسنل یا منافع آمریکایی در منطقه استفاده کند، با اقدام قاطع مواجه خواهد شد، زیرا ایالات متحده تمام تدابیر لازم برای دفاع از مردم خود را اتخاذ خواهد کرد.

 

موضوع اینجاست که آمریکا به رژیم صهیونیستی به عنوان یک ماشین خشونت نگاه می‌کند تا بدون اینکه دستان خود را آلوده کند به نتایجی که می‌خواهد برسد. آمریکایی‌ها در قبال روسیه نیز با همین روش اقدام کردند و اوکراین به عنوان ماشین جنگی آنان در حال کار است. هر چند آسیب‌های بسیاری به این کشور اروپایی وارد شده اما مهم اهداف غرب است. البته در بسیاری از موارد گویی ناتو خود به طور مستقیم در حال هدایت و جنگ با روسیه است؛ مشابه آنچه در غزه و لبنان نیز حس می‌شود. 

 

اگرچه آمریکایی‌ها حس می‌کنند که با ابزار جنون آمیزی چون رژیم صهیونیستی و با فرصت جنگ غزه می‌توانند ترور سیستمایک و سازماندهی شده‌ای را علیه نیروهای درجه یک مقاومت و حذف آنان ترتیب دهند اما این خشونت‌طلبی‌ها ریشه‌های مقاومت در منطقه را قطعا مستحکم‌تر خواهد کرد.

 

تاکتیک رهاسازی سگ هار که به هر کسی حمله می‌کند درواقع سیاست دموکرات‌های آمریکایی‌ در منطقه است اما کاخ سفید از ریشه‌های فکری و عقیدتی که با این ترورها حادث می‌شود و تبلور آن گستره منطقه را در بر می‌گیرد، غفلت می‌کند؛ ریشه‌هایی که محور مقاومت را ساخت و هر روز بیشتر از گذشته آنرا تقویت و گسترش می‌دهد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :