موضوعات ‌مرتبط: سیاسی دولت

a/165386 :کد

تحلیل ایران گزارش می‌دهد

عارف: کشورهای اسلامی در حمایت از لبنان و فلسطین اقدام کنند

  یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ — ۲۱:۴۵
تعداد بازدید : ۲۶   
 تحلیل ایران -عارف: کشورهای اسلامی در حمایت از لبنان و فلسطین اقدام کنند

معاون اول رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با نخست وزیر لبنان گفت: کشورهای اسلامی باید اقدامات عملی قاطع، فوری و مؤثری در حمایت از لبنان و فلسطین اتخاذ کنند.

به گزارش تحلیل ایران ، محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با نجیب میقاتی، نخست وزیرلبنان، با تسلیت شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان به ملت و دولت این کشور گفت: کشورهای اسلامی باید اقدامات عملی قاطع، فوری و مؤثری در حمایت از لبنان و فلسطین اتخاذ کنند، این تکلیف انسانی، اخلاقی و اسلامی در حق برادران و خواهران مظلوممان است.

 

در این گفتگوی تلفنی که عصر امروز( یکشنبه) صورت گرفت، معاون اول رئیس‌جمهور با محکوم‌کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله گسترده به مناطق مسکونی و غیرنظامی لبنان به‌ویژه ضاحیه جنوبی بیروت و به‌شهادت‌رساندن سید حسن نصرالله گفت: این اقدام، اوج وحشیگری رژیم صهیونیستی بود که بااطلاع و حمایت آمریکا صورت گرفت.  

 

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه سید حسن نصرالله، حقیقتاً یک‌عالم و شخصیت بزرگ درجهان اسلام و عالم تشیع بود گفت: خدمات ایشان به لبنان، منطقه و کل جهان اسلام و بویژه در قضیه فلسطین برهیچ کس پوشیده نیست و شخصیت ایشان باید در بالاترین سطح ممکن در داخل و خارج لبنان، مورد تجلیل و بزرگداشت قرار گیرد.

 

عارف در ادامه این گفتگوی تلفنی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مسئول این جنایت است و باید در قبال آن پاسخگو باشد تأکید کرد که یقیناً صهیونیست‌ها سزای این جنایت‌های خود را خواهند چشید.

معاون اول رئیس‌جمهور، در ادامه با انتقاد از ناتوانی و بی‌ارادگی ‌مجامع جهانی و خصوصاً شورای امنیت سازمان ملل در رسیدگی فوری و مؤثر به بحران لبنان، غزه و توقف آن گفت: ‌اکنون وقت آن است که همه کشورها و مجامع بین‌المللی که به اجرای «قانون»، «امنیت» و «صلح» پایبند هستند، تمام‌قد و شجاعانه در برابر این رفتار غیر قانونی بایستند که خصوصاً ‌رایزنی، هماهنگی و همکاری مضاعف کشورهای اسلامی برای یافتن راه‌های عملی و اتخاذ اقدامات جدی و موثر برای حمایت از مردم لبنان و فلسطین و مقابله با جنایات گسترده و سازمان یافته رژیم اشغالگر علیه آنان، بسیار ضروری و حیاتی است.

 

وی افزود: شرایط فاجعه‌آمیزی که ایالات متحده آمریکا و متحدین مدعی حمایت از حقوق بشر، پشتیبانی عملی از اقدامات این رژیم جنایت‌کار را در پیش گرفته‌اند، ‌باید از کلیه ظرفیت‌های سیاسی و دیپلماتیک برای افزایش فشار علیه اسرائیل به‌منظور توقف حملات وحشیانه علیه غیرنظامیان و مراکز غیرنظامی استفاده کرده و ما آمادگی خود را در این زمینه اعلام می‌کنیم و معتقدیم که همه کشورهای اسلامی باید اقدامات عملی قاطع، فوری و مؤثری در حمایت از لبنان و فلسطین اتخاذ کنند.

 

عارف در ادامه با تقدیر از مواضع اصولی دولت لبنان گفت: ما اطمینان داریم که دولت لبنان از همه ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خود برای ثبت این جنایت در سازمان ملل و محکومیت گسترده آن و تکریم جایگاه دبیرکل شهید حزب‌الله استفاده خواهد کرد و ما نیز در این زمینه در کنار شما هستیم.

 

 

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :