موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/165654 :کد

18 شهید در بمباران مسجدی در مرکز غزه

۱۸ شهید در بمباران مسجدی در مرکز غزه

  یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ — ۰۶:۲۶
تعداد بازدید : ۸   
 تحلیل ایران -۱۸ شهید در بمباران مسجدی در مرکز غزه

در بمباران مسجدی در مرکز غزه، دهها نفر تاکنون شهید و زخمی شده‌اند؛ مسجدی که آوارگان بی پناه را در خود جای داده بود.

به گزارش تحلیل ایران، در پی بمباران مسجدی در شهر «دیرالبلح» در نزدیکی بیمارستان «شهداء الاقصی» در مرکز غزه که محل اسکان آوارگان بود، تاکنون 18 نفر به شهادت رسیده‌اند.

 

دهها نفر نیز زخمی شده و بسیاری هنوز زیر آوار مدفون هستند، به گفته خبرنگاران صدای شیون و فریاد لحظه‌ای قطع نمی‌شود و امدادگران تلاش دارند آن‌هایی که هنوز زنده هستند را به بیمارستان منتقل کنند.

 

«خليل دقران» سخنگوی بیمارستان شهداء الاقصی به خبرنگاران گفت که پیکر کودکانی به این بیمارستان منتقل شده است که سر در بدن ندارند.

 

بسیاری از تصاویر و ویدئوهای این جنایت به هیچ وجه امکان انتشار ندارند.

 

انس الشریف، خبرنگار فلسطینی نوشت: انگار در روزهای ابتدایی جنگ هستیم، [ارتش اسرائیل] کمربند آتش ایجاد کرده و بمباران هوایی به شکل گسترده‌ای افزایش یافته است؛ همزمان توپخانه و بالگردها خانه‌های غیزنظامیان را در شمال غزه گلوله‌باران می‌کنند.

نوار غزه پس از مدتی آرامش نسبی از شب گذشته بار دیگر شاهد بمباران شدید ارتش اشغالگر است؛ به گفته رسانه‌های فلسطینی بالغ بر 60 حمله هوایی در شمال غزه رخ داده که از شب گذشته تاکنون 30 شهید و 150 زخمی به دنبال داشته است.

عمده شهدا در شمال نوار غزه مربوط به بمباران مدرسه «الشافعی» در مرکز شهر غزه است؛ مدرسه‌ای که به مکانی برای پناه‌گرفتن غیرنظامیان تبدیل شده بود.

 

در پی این حملات شدید، سازمان امدادرسانی غزه اعلام کرد که نیروهای امدادی به دلیل حجم بالای تخریب و بمباران‌ها، قادر به رسیدگی کامل نیستند.

با نزدیک شدن به سالروز عملیات طوفان‌الاقصی و در حالی که 365 روز از جنگ در غزه می‌گذرد، وزارت بهداشت فلسطین در آخرین آمار خود از شهادت ۴۱ هزار و ۸۲۵ نفر و زخمی شدن ۹۶ هزار و ۹۱۰ نفر خبر داده است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :