موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/165710 :کد

پروازهای خارجی اسرائیل هوا شد

پروازهای خارجی اسرائیل هوا شد

  دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ — ۰۵:۴۸
تعداد بازدید : ۲۵   
 تحلیل ایران -پروازهای خارجی اسرائیل هوا شد

هواپیماهای خود به سرزمین‌های اشغالی خودداری می‌کنند به‌طوریکه برخی تا سه ماهه نخست سال آینده پروازهای خود را لغو کرده‌اند.

به گزارش تحلیل ایران؛ پس از تهدید ایران به انتقام‌گیری از ترور اسماعیل هنیه و پس از آن ترور سید حسن نصرالله و در نهایت حمله موشکی ایران به اسرائیل، چند هفته گذشته برای بخش هوانوردی و گردشگری اسرائیل بسیار مهم بوده است، به‌طوری که بیش از ۲۰ شرکت هواپیمایی پروازهای خود را به اسرائیل لغو کردند.

در یک اقدام مهم، اتحادیه اروپا روز شنبه توصیه رسمی منتشر و در آن توصیه کرد تا ۳۱ اکتبر (۱۰ آبان) در حریم هوایی لبنان و اسرائیل پرواز نکنید. این توصیه غیرمعمول که معمولا فقط در شرایط استثنایی اعلام می‌شود؛ برای پروازهایی که در حال فرود، برخاستن یا عبور از منطقه هستند اعمال می‌شود و انتظار می‌رود که تاثیر قابل‌توجهی بر ترافیک هوایی این منطقه داشته باشد.

 

دقایقی پس از اعلام اتحادیه اروپا، «ویز ایر» و «ایر اروپا» پروازهای خود به اسرائیل را لغو کردند.

 

«ایر اروپا» پروازهای خود را برای روز بعد و «ویز ایر» پروازهای خود را برای ۴۸ ساعت آینده متوقف کرد.

انتظار می‌رود سایر خطوط هوایی نیز تصمیمات مشابهی اتخاذ کنند و گزینه‌های محدود پرواز از مبدا و به مقصد اسرائیل را کمتر کنند.

توصیه اتحادیه اروپا درست چند روز قبل از فصل تعطیلات در اسرائیل منتشر شد که بسیاری از اسرائیلی ها قصد داشتند به خارج از سرزمین‌های اشغالی سفر کنند؛ این زمان‌بندی به صورت قابل‌توجهی برنامه سفر هزاران نفر را مختل کرد.

از طرفی، بسیاری از اسرائیلی‌هایی که در حال حاضر در خارج هستند برای بازگشت با مشکلاتی مواجه هستند. یکی از مسافرانی که در قبرس سرگردان بود، گفت: «پرواز ما دقایقی قبل از پرواز لغو شد.» ما به دنبال یافتن راه‌حل جایگزین هستیم اما ارزان نیست.

سایر خطوط هوایی بین‌المللی هم پروازهای خود را به اسرائیل را لغو کرده‌اند که در زیر به آنها اشاره شده است.

یونایتد ایرلاینز

این شرکت هواپیمایی آمریکایی تمامی پروازها به تل‌آویو تا اطلاع ثانوی لغو کرده است.

دلتا ایرلاینز

این شرکت هواپیمایی آمریکایی‌ هم که از نظر درآمد، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی جهان به شمار می‌رود، تمامی پروازها به اسرائیل را تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ لغو کرده است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :