به گزارش تحلیل ایران ؛ مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران اظهار کرد: طبق گزارش بانک مرکزی که در مهر ماه امسال منتشر شده، قیمت محصولات در میادین و بازارهای میوه و ترهبار شهرداری تهران 52 درصد کمتر از قیمت این کالاها در سطح شهر تهران
است.
بختیاریزاده گفت: هدف شهردار تهران در این دوره مدیریت شهری، ارزانسازی سبد مصرفی خانوار است.
وی همچنین اشاره کرد: یکی از رویکردهای مدیریت شهری در دوره ششم، اتمام پروژههای معلق به دلیل هزینههای سنگین اجرای آنها در شهر تهران است.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار افزود: شهرداری تهران برنامه ساخت و بهرهبرداری از 100 بازار میوه و ترهبار را در محلههای شهر تهران در دستور کار خود قرار داده است.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح چالشهای خاص خود را دارد، گفت: تأمین زمینهای مورد نیاز برای این فضاها و عملیات عمرانی ساخت بازارها از دشواریهای این پروژه بوده است. خوشبختانه تاکنون بخش قابل توجهی از این طرح اجرا شده و به چرخه خدماترسانی به شهروندان افزوده
شده است.
بختیاریزاده اعلام کرد که در سال گذشته نزدیک به 30 بازار به بازارهای میوه و ترهبار شهر تهران اضافه شده و امسال نیز تاکنون 10 بازار به این تعداد افزوده شده است.
وی ادامه داد: تا پایان سال 1403، حدود 30 بازار جدید به چرخه خدماترسانی به شهروندان اضافه کند.
بیشتر بخوانید
توزیع گوشت و کالاهای اساسی در میادین میوهوترهبار
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران در ادامه به وجود واسطهها و مافیا در حوزه مواد غذایی اشاره کرد و گفت: این عوامل در مواقع بحران، سود خود را افزایش میدهند و در شرایط عادی نیز سعی دارند هزینههای این بخش را بالا ببرند.
بختیاریزاده افزود: به همین دلیل تلاش کردهایم تا زنجیره تأمین را از تولیدکننده تا مصرفکننده کوتاه کنیم.
بختیاریزاده تأکید کرد: قیمت گوشت مرغ در میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران به مدت 19 ماه تغییر نکرده و همواره 20 درصد پایینتر از قیمت سطح شهر بوده است همچنین در حال حاضر قیمت گوشت قرمز گرم در میادین میوه و ترهبار یک سوم قیمت آن در سطح شهر تهران است.