موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی تلویزیون

a/166042 :کد

تلویزیون با ۱۸ سریال آماده استقبال از مخاطبین

تلویزیون با ۱۸ سریال آماده استقبال از مخاطبین

  دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ — ۱۰:۳۹
تعداد بازدید : ۱۳   
 تحلیل ایران -تلویزیون با ۱۸ سریال آماده استقبال از مخاطبین

تلویزیون با اعلام جدیدترین آثار تولیدی خود، فصل جدیدی از سریال‌های سیما را آغاز کرده است.

به گزارش تحلیل ایران تلویزیون در فصل جدید خود با پخش دو سریال جدید، خبر از انتظار مخاطبان برای عناوین سریال‌های تازه با ژانر‌های مختلف داده است. این سریال‌ها که برخی از آن‌ها ادامه سری فصل‌های پیشین خود هستند، خبر از ضیافت سریال‌های تلویزیون برای مخاطبان سیما می‌دهد.
 
 
 
خط پیشرفت در تانک خورها«تانک خورها» که چندی است از شبکه سه سیما جایگزین سریال غریبه شده است، به کارگردانی پرویز شیخ طادی به جنگ ایران و عراق و روایت‌هایی ناشنیده از انسان‌هایی می‌پردازد که در اوج روز‌های جنگ، خط پیشرفت در حوزه دفاعی را در دست گرفته‌اند. بازیگران برجسته‌ای چون آرش مجیدی، ثریا قاسمی و ... نیز در این سریال ایفای نقش کرده‌اند.
 
ژانر پلیسی به روایت هشت پاپس از پخش آخرین قسمت از مجموعه طوبی، «هشت پا» به عنوان سریالی در ژانر پلیسی-جنایی بر روی آنتن شبکه یک رفته است. بعد از مدتی که آنتن سیما میزبان سریال‌های امنیتی بوده است، این بار به سراغ ژانر محبوب مخاطبان تلویزیون رفته است. این سریال به کارگردانی احمد معظمی و پس از مدتی با بازی محمد صادقی، این شب‌ها مهمان مخاطبان سیما است.
 
تاریخ صفویه در دل مهیار عیارتلویزیون با سریال «مهیار عیار» برگی دیگر از سریال‌های تاریخی تلویزیون را ورق زده است. این سریال به کارگردانی سید جمال سید حاتمی از مجموعه‌های پر‌بازیگری است که راوی داستان راهزنی در دوران صفویه است. بازیگرانی چون کامران تفتی، بهنام تشکر، متین ستوده و ... به ایفای نقش در این ژانر تاریخی پرداخته‌اند.
 
خودکفایی در داستان ناریاجواد افشار که تا پیش از این سریال امنیتی گاندو را کارگردانی کرده است به سراغ داستان پلیسی دیگری رفته است. سریال «ناریا» ساخته جدید جواد افشار با مضمون پلیسی خود در 50 قسمت در حال تولید است و داستان آن روایت دختر نخبه‌ای است که در پی اختراع پدیده‌ای برای بی‌نیاز سازی ایران از واردات استراتژیک است. افرادی چون محمدرضا شریفی نیا، سامان صفاری، نسیم ادبی، حسن میر‌باقری و ... به ایفای نقش پرداخته‌اند.
 
اقتباسی دیگر در راه تلویزیونسریال اقتباسی دیگر از مجموعه مرکز سریال سوره با عنوان «قرارگاه سری نصرت» قرار است به پخش سیما برسد. سوره که تا پیش از این سریال اقتباسی سوران را برای تلویزیون ساخته بود این بار با اقتباس از چند کتاب و به کارگردانی مهدی جعفری، نگاهی به زندگی شهید علی هاشمی دارد.
 
شاهچراغ به روایت روز خونپس از دو سال از واقعه تلخ حادثه تروریستی شاهچراغ، «روز خون» داستان شهدا و مجروحان حادثه را روایت می‌کند. روز خون به کارگردانی حمیدرضا همتی به نوعی نخستین تولید رسانه‌ای در قالب سریال در باب حادثه شاهچراغ است.
ماجرای خانواده معمولی در فصل هفتمسیروس مقدم با برند محبوب تلویزیون دوباره به صحنه سیما باز می‌گردد. «پایتخت» که از سریال‌های برند و طنز تلویزیون است پس از پشت سر گذاشتن سری‌های مختلف این بار با داستانی جدید در فصل هفتم خود دوباره مهمان مخاطبان تلویزیون است.
 
فوتبال از زاویه بوقچیسریال «بوقچی» با ژانر فوتبالی از جمله سریال‌های جدید سیما است که می‌تواند یادآور سریال‌های موفق این ژانر چون سه پنج دو، پژمان و ... باشد. این سریال به کارگردانی حسن حبیب زاده و با بازی بیژن امکانیان، حسن پورشیرازی و ... از جمله محصولات مرکز سریال سازمان سوره است.
 
طب ایرانی در قاب بدلسریال «بدل» با موضوع طب سنتی ایرانی-اسلامی به کارگردانی علیرضا مسعودی در ژانر طنز که از چند ماه پیش پخش خود را آغاز کرد، به دنبال شهادت رئیس جمهور و عزای عمومی توقف یافت و پس از آن نیز به پخش خود ادامه نداد. با این حال انتظار می‌رود که این سریال نیز از جمله تولیدات آینده سیما باشد که به زودی به پخش خود ادامه دهد.
داستانی با طعم چالش‌های زندگیمنوچهر هادی که تا پیش از این بیشتر آثار خود را در پلتفرم نمایش خانگی به نمایش در می‌آورد، اثر جدید خود یعنی «ماه عسل» را در تلویزیون به پخش می‌رساند. این سریال که در گونه طنز است داستان آن به چالش‌های زندگی زوج‌های جوان می‌پردازد. بازیگران مطرحی چون اکبر عبدی، یوسف تیموری، مریم مومن و ... در ماه عسل ایفای نقش می‌کنند.
 
زنان به نقل از مادر سوجانمادر سوجان عنوان سریال حسین تبریزی است که در حال و هوایی تاریخی در بستر گیلان قرار است راوی چند برهه از تاریخ ایران باشد. در این سریال که ثریا قاسمی نیز ایفای نقش می‌کند، به وضعیت سیاسی و اجتماعی سال‌های 1310 تا 1357 می‌پردازد و موضوع آن نقش زنان در خانواده و جامعه است.
 
حکایت دانش در مسیر اصلی«مسیر اصلی» با محوریت قرار دادن پروفسور حسین بهاروند دانشمند حوزه سلول‌های بنیادی یکی دیگر از محصولات سیما فیلم است که به زودی به قاب تلویزیون خواهد رسید. این سریال به کارگردانی سید محمدرضا خردمندان و با بازی امیرعلی دانایی که پس از مدتی دوباره به قاب تلویزیون بازگشته از جمله آثاری است که به زندگی شخصیت‌ها می‌پردازد.
 
رویاهایی به روایت رویانیکی دیگر از سریال‌هایی که به دستاورد‌های علمی پژوهشگران ایرانی می‌پردازد، سریال «رویان» است. رویان به کارگردانی شکیل مظفری و با بازی مریم مومن، حمیرا ریاضی، کاوه خداشناس و ... با محوریت پژوهشگاه رویان خط داستانی خود را دنبال می‌کند.
فضای مجازی با محوریت فریبا«فریبا» به کارگردانی محمود معظمی از دیگر سریال‌های جدید تلویزیون در آینده با محوریت آسیب‌های فضای مجازی است. این سریال نیز بازیگرانی چون علیرضا خمسه ساناز سعیدی، فرزاد حسنی و ... دارد.
داستانی متفاوت از همسران طلبه«پردیسان» عنوان سریال جدید دیگری است که همراه با سریال‌های تازه تلویزیون می‌تواند در انتظار مخاطبان سیما قرار بگیرد. این سریال به کارگردانی محمدرضا آرنج داستان زنان روحانیونی را روایت می‌کند که برای تبلیغ رفته‌اند.
حدیث مدافعان حرم در فصل دوم فراریسریال «فراری» به کارگردانی امیرداسارگر در فصل دوم خود نگاهی آزاد به زندگی یکی از شهدای مدافع حرم دارد و به سبک زیست و زندگی اجتماعی این شهدا می‌پردازد.
دهه هفتاد به سبک روز‌های روشنروز‌های روشن که به عنوان سریال جدید دیگر سیما شناخته می‌شود محصول سازمان هنری اوج است که در 65 قسمت حال و هوایی از دهه هفتاد را به نمایش می‌گذارد. این سریال به کارگردانی وحید امیرخانی بازیگرانی چون فرهاد آئیش و حسن پورشیرازی را در کادر خود دارد.
سفیر امام حسین به روایت احمد کاوریدر نهایت نیز «مهمان‌کشی» عنوان سریال جدیدی است که قرار است در ماه محرم به پخش برسد. این سریال به کارگردانی احمد کاوری که تا پیش از این فصل چهارم بچه مهندس را کارگردانی کرده بود، با محوریت مسلم بن عقیل است اما داستان اختصاصا به زندگی ایشان نمی‌پردازد و وقایع قبل از حوادث کربلا را به نمایش می‌گذارد.
                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :