موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی بین الملل

a/166340 :کد

شرکت‌های بزرگ اروپایی روی موج اخراج نیرو

شرکت‌های بزرگ اروپایی روی موج اخراج نیرو

  یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ — ۱۴:۴۴
تعداد بازدید : ۲۱   
 تحلیل ایران -شرکت‌های بزرگ اروپایی روی موج اخراج نیرو

چشم‌انداز رکود در اروپا چنان است که شرکت‌های بزرگ برای کاهش هزینه‌های خود همچنان کارمندان خود را اخراج می‌کنند.

به گزارش تحلیل ایران؛ به دنبال ادامه چشم‌انداز رکود، شرکت‌های اروپایی همچنان در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ به اخراج‌های خود ادامه خواهند داد.این منطقه در بحبوحه تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر اقتصاد، مشکلات ساختاری در آلمان و کاهش تقاضای مصرف‌کننده به دلیل سیاست‌های پولی سخت، در تلاش است تا هزینه‌های نیروی کار را کاهش دهد.نرخ تورم بالاتر از سطح پیش از همه‌گیری کرونا در اروپاست، در نتیجه، قدرت خرید خانوارها کاهش یافته و افزایش نرخ بهره برای مقابله با فشارهای تورمی، به افزایش هزینه‌های وام‌گیری برای شرکت‌ها منجر شده است.کاهش فروش و سود بسیاری از شرکت‌های اروپایی و همچنین رکود اقتصادی ناشی از آن، عوامل اصلی ادامه اخراج‌ها هستند.
 
اخراج‌ها تقریبا در همه بخش‌ها گسترده شده‌اند اما بیشتر در حوزه‌های خودرو، مهندسی، بانکداری، فناوری، نفت و داروسازی دیده می‌شوند و هیچ نشانه‌ای از کندی این روند وجود ندارد.جدیدترین تعدیل نیرو در شرکت فرانسوی ایرباس صورت گرفته که در نظر دارد تا اواسط سال ۲۰۲۶ تا ۲۵۰۰ فرصت شغلی در بخش دفاعی و فضایی خود را کاهش دهد.
 
در موارد دیگر در میان شرکت‌های بزرگ اروپایی که از ماه جولای تصمیم‌هایی مبنی بر اخراج گرفته‌اند، می‌توان به شرکت «نورت‌ولت» (Northvolt)، سازنده باتری‌های سوئدی اشاره کرد که برنامه‌ای برای اخراج ۱۶۰۰ کارمند خود به‌عنوان اقدامی برای کاهش هزینه‌ها با هدف افزایش ظرفیت تولید دارد.
 
اپراتور راه‌آهن آلمان، «دویچه بان» اعلام کرده که از ماه جولای ۳۰ هزار کارمند خود را اخراج خواهد کرد که این تعداد ۹ درصد از کل استخدام نیروی این شرکت را تشکیل می‌دهد.
 
این در حالی‌که است که اپراتور سوئدی Telia اعلام کرد، در سال جاری ۳ هزار کارمند خود را اخراج خواهد کرد.شرکت سازنده تراشه آلمانی اینفینئون (Infineon) نیز در ماه آگوست از کاهش ۱۴۰۰ فرصت شغلی در سراسر جهان و اختصاص موقعیت‌های خالی به کشورهایی با هزینه نیروی کار ارزان‌تر خبر داد.
 
گزارش‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که شرکت فنلاندی نوکیا در حال برنامه‌ریزی برای اخراج ۳۵۰ کارگر در اروپا و ۲ هزار کارگر در چین است.
 
در مورد شرکت‌های بانکی، شرکت خدمات مالی نروژی DNB ماه گذشته اعلام کرد که ۵۰۰ کارمند تمام‌وقت خود را طی ۶ ماه اخراج خواهد کرد.
 
بانک ایتالیایی «یونی کردیت» نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که با اتحادیه کارگری خود برای اخراج داوطلبانه هزار نفر و ایجاد ۵۰۰ شغل جدید به توافق رسیده است.
در عین حال، در بخش خرده‌فروشی و کالاهای مصرفی، شرکت لوازم‌خانگی «دایسون» در ماه جولای حدود هزار فرصت شغلی خود را به‌عنوان بخشی از طرح بازسازی جهانی خود در انگلیس کاهش داد.
 
شرکت کالاهای مصرفی چندملیتی «یونی‌لِوِر» نیز در همان ماه اعلام کرد که تمام فرصت‌های شغلی اداری خود در اروپا را تا پایان سال آینده به یک سوم کاهش خواهد داد.
 
در میان شرکت‌های انرژی، شرکت «شل» در نظر دارد تا اشتغال در بخش نفت و گاز خود را تا ۲۰ درصد کاهش دهد.
 
در ادامه این تعدیل نیروها، شرکت داروسازی Individor هم در ماه جولای اعلام کرد که ۱۳۰ کارمند خود را اخراج خواهد کرد.
 
بنا بر اعلام تولیدکننده کودهای شیمیایی نروژی، «یارا» در هفته گذشته، تغییرات برنامه‌ریزی شده تولید در کارخانه بلژیکی این شرکت می‌تواند به معنای اخراج ۱۱۵ کارمند باشد.
 
بنگاه خبررسانی بریتانیا، بی‌بی‌سی هفته گذشته اعلام کرد که ۱۵۵ کارمند این شبکه خبری اخراج خواهند شد.
موج این اخراج‌ها حتی به باشگاه فوتبال منچستریونایتد هم رسیده و این باشگاه قصد دارد تا ۲۵۰ فرصت شغلی را تعدیل کند.
 
 
                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :