موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی حقوق

a/166393 :کد

افزایش ۲۰ درصدی میانگین حقوق کارمندان

افزایش ۲۰ درصدی میانگین حقوق کارمندان در سال آینده

  ﺳﻪشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ — ۱۲:۵۸
تعداد بازدید : ۸   
 تحلیل ایران -افزایش ۲۰ درصدی میانگین حقوق کارمندان در سال آینده

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اولین لایحه بودجه دولت به شکل یکپارچه و عدالت محور ارائه شد.

به گزارش تحلیل به نقل ازفارس. سید حمید پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز در نشست خبری اعلام کرد: اولین لایحه بودجه دولت چهاردهم به شکل یکپارچه و شفاف و عدالت محور ارائه شد.

 

به گفته پورمحمدی، بودجه عمرانی سال آینده با ۲۰ درصد افزایش به ۱۲۰۰ همت می رسد. واگذاری دارایی مالی به ۷۱۰ همت و کل مصارف دولت به ۵۹۸۷ همت رسیده است.

وی با بیان این که در لایحه بودجه افزایش یا کاهش قیمت کالاها مثل بنزین نداریم ، گفت؛ در چند سال آخر مصرف بنزین به میزان ۴۰ درصد رشد کرد.

 

به گفته وی ، بر اساس گفته رئیس جمهور در مجلس ،اگر قیمت نفت خام را صفر در نظر بگیریم، هزینه پالایش و انتقال بنزین ۸۰۰۰تومان در لیتر است، بنزین وارداتی ۸۰سنت است. اما در داخل ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ تومان فروش می رسد.لذا اجازه واردات ۲ میلیارد دلار واردات خودرو نو وارد می شود، تلاش می شود با صرفه جویی و خودرو مصرف بنزین کنترل شود، وگرنه سال‌های آینده مجبور می شود پول گندم، پاداش بازنشستگی و حقوق کارمندان را به واردات بنزین بدهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد کل بودجه گفت: بودجه عمومی دولت ۶۴۰۰ همت یکپارچه و شفاف است.درآمد دولت بودجه ۲۲۷۵ همت، واگذاری دارایی سرمایه نفت و گاز ۲۳۳۰ همت، درآمد واگذاری دارایی مالی دولت ۱۳۸۰ همت، درآمد اختصاصی دستگاه‌ها ۴۲۰ همت و کل منابع بودجه ۶۴۰۰ همت است.

به گفته وی، هزینه دولت ۴۰۰۰ همت، تملک دارایی سرمایه ۱۱۹۶ همت و دارایی مالی ۷۱۰ همت و جمع مصارف بودجه ۵۹۸۷ همت است.

پورمحمدی بیان داشت، سال آینده اوراق جدید منتشر نمی شود، در حد اصل و فرع اوراق ۵۰۰ همت منتشر خواهد شد و بودجه از اوراق جدید ارتزاق نخواهد کرد.

به گفته وی، اصلاحات ساختاری بودجه ازدسال ۹۷ شروع شده و امسال شفاف و الکترونیکی شد.

به گفته پورمحمدی، دولت تا کنون ۹۰ درصد منابع صندوق بازنشستگی کشوری، لشکری و فولاد و هما را تامین می کند، سال آینده ۱۰۰ درصد تعهدات صندوق بازنشستگی را بر عهده می گیرد.

وی بیان داشت، منابع هدفمندی یارانه در سال جاری ۷۵۶ همت بود که به دلیل کاهش درآمد نفت، ۵۰ درصد محقق شد، برای سال آینده تلاش شده ۱۰۰ درصد درآمد هدفمندی یارانه محقق شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه نرخ صادراتینفت ۵۷.۵یورو یا ۶۳دلاراست نرخ تسخیر ارز براي کالای اساسی همان نرخ ترجیحی است، اما برای غیر از کالاهای اساسی نرخ ارز توافقی است.

پورمحمدی در مورد سهم صندوق توسعه ملی از الان اجازه گرفته شده که سهم صندوق ۲۰ درصد درآمد نفت باشد.

وی در مورد تورم در سال آینده گفت: ریشه تورم در سیاست مالی دولت است، لذا ارقام فرا بودجه به ارقام بودجه آمد و لذا پیش بینی شده نرخ تورم سال آینده ۳۳درصد باشد. 

به گفته پورمحمدی، ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومان سال آینده تغییر نمی کند، اما در طول سال به تدریج با آهنگ رشد نقدینگی ، تعدیلهایی صورت خواهد گرفت.

پورمحمدی گفت: بودجه سال آینده بدون کسری و بدون استقراض از بانک‌ها خواهد بود تا ریشه تورم کنترل شود.

پورمحمدی گفت: بودجه تلاش دارد کمک حداکثری به رشد می کند. 

بودجه عمرانی سال آینده با ۳۰ درصد افزایش به ۱۲۰۰ همت می رسد.

به گفته وی مطالبات گندمکاران از شب گذشته با ۱۰ همت آغاز شده و تا آخر هفته همه مطالبات گندمکاران پرداخت می شود.

به گفته پورمحمدی، معافیت مالیاتی با افزایش ۱۰۰ درصدی به ۲۴ میلیون تومان در ماه افزایش می یابد.

پورمحمدی گفت: میانگین افزایش حقوق کارمندان ۲۰ درصد خواهد بود ولی با توجه به قانون جوانی جمعیت به میانگین ۲۸ درصد افزایش می یابد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :