موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی راه و شهر سازی

a/172248 :کد

مسافران بدون بلیط، مسئولان بی‌پاسخ

مسافران بدون بلیط، مسئولان بی‌پاسخ

  ﺳﻪشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ — ۰۵:۴۵
تعداد بازدید : ۳۹   
 تحلیل ایران -مسافران بدون بلیط، مسئولان بی‌پاسخ

پیش فروش بلیت اسنفدماه راه‌آهن از صبح روز شنبه (۲۷ بهمن) آغار شده بود که در ماراتنی نفس‌گیر و در کسری از دقیقه، بلیت‌ها تمام شده بود و مسافران به بلیت موردنظر خود دست نیافتند.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از فارس؛ پویشی را با عنوان «چرا بلیط‌های ارزان قطارها در ثانیه‌های اول فروش تمام می‌شود؟» ثبت کرده‌اند که به بیش از ۱۳۰۰ حمایت رسیده است. 

 

«امروز ۲۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۳ و چند نفر از بستگان همزمان ساعت ۸ صبح که سایت فروش بلیط قطارها باز شد، در همان ثانیه‌های اول جستجو با پیغام متعدد «تکمیل ظرفیت» یا «تمام شد» برای بلیط‌های کمی اقتصادی‌تر (زیر ۱ میلیون تومان) روبرو شدیم». این بخشی از اظهارات یکی از کاربران فارس من حامی این پویش است.

 

با توجه به آن که تعداد حمایت‌های این پویش از ۱۰۰۰ نفر فراتر رفته است و مورد مطالبه عموم مردم قرار دارد،این موضوع را از مسئولان مربوطه پیگیری کرد.

 

 در قدم اول اقدام به ارتباط با روابط عمومی شرکت راه آهن برای فهمیدن دلایل مشکل ایجاد شده برای تهیه بلیت کرد که متاسفانه بعد از چند روز تماس و پیگیری، مسئول مربوطه پاسخ این خبرگزاری را نداد و این مطالبه بر حق مردمی روی زمین ماند. 

 

 کارشناسان بر این باورند که حمل‌و‌نقل ریلی دارای مزایایی از جمله ایمنی بالاتر و راحتی سفر نسبت به سایر روش‌های حمل و نقلی است. در واقع جابه‌جایی مسافران با راه‌آهن، ترافیک جاده‌ها را کمتر می‌کند و آمار و احتمال تصادف‌ها و کشتار ناشی از تصادفات را کاهش می‌دهد.

کریم نائینی، کارشناس حمل و نقل، با اشاره به این که در پیش فروش اسفندماه بلیت به دست مردم نرسیده، عنوان کرد که مسافران جامانده از تهیه بلیت قطار، برای انجام سفر خود چند گزینه دیگر دارند. اول آن که با هوایپما سفر خود را انجام بدهند که گران بودن بلیت هوایپما، سفر آن‌ها را از اقتصادی بودن خارج می‌کند.

وی ادامه داد: گزینه بعدی، استفاده از حمل و نقل جاده‌ای با اتوبوس یا خودروی شخصی است که بدین ترتیب، مسافران به جاده‌های بین استانی کشور هجوم می‌آورند. تردد آن‌ها، ترافیک جاده‌ها را سنگین‌تر و احتمال افزایش آمار تصادفات و کشتار جاده‌ها را در پی خواهد داشت.

نائینی در انتها افزود: عدم دسترسی مسافران به بلیت راه‌ آهن، علاوه بر آن که هدف کلان دولت برای کاهش ترافیک جاده‌ها و مصرف سوخت را محقق نمی‌کند و مردم را به دردسر می‌اندازد، به روشی غیرمستقیم مسافران را به ورطه حمل و نقل جاده ای و خطرات ناشی از آن سوق می دهد.

نائینی تصریح کرد: این موضوع در صورتی رخ داده است که در اسناد بالادستی کشور از جمله برنامه هفتم توسعه، دولت به سهم ۳۰ درصدی راه‌آهن از انتقال مسافران مکلف شده است که با روند مذکور بعید است به این هدف جامه عمل پوشانده شود.

                               

قطار     بلیت     پیش فروش     حمل و نقل        


  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :