موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی آموزش عالی

a/181792 :کد

تحلیل ایران گزارش می دهد؛

گزینش ۷۲ هزار داوطلب دانشگاه فرهنگیان

  شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ — ۱۲:۲۰
تعداد بازدید : ۱۳   
 تحلیل ایران -گزینش ۷۲ هزار داوطلب دانشگاه فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش گفت: آزمون و مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و فرایند آن به خوبی در حال انجام است و گزینش ۷۲ هزار داوطلب ورود به دانشگاه فرهنگیان تقریبا به پایان رسیده است.

به گزارش تحلیل ایران از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی روز شنبه در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا با بیان این‌که مقتدرانه مقابل استکبار جهانی می‌ایستیم، افزود: شهادت آرزوی تک تک ماست و از جنگ نمی‌هراسیم بلکه تا آخرین قطره خون ایستادگی می‌کنیم.

 

وی با اشاره به انسجام اجتماعی همزمان با جنگ ۱۲ روزه، ادامه داد: همزمان با جنگ ۱۲ روزه ملت در همین راستا با یکدیگر متحد شدند و همواره، نقطه ممیزه کشور در برهه سخت و بحران‌ها، وفاق و همدلی بوده و جالب است که شعار رئیس جمهور نیز وفاق و همدلی بود تا جامعه به دور از چندگانگی در کنار هم باشد.

 

کاظمی با اشاره به نگاه راهبردی رئیس جمهور به مسائل گفت: ایمان به یک تفکر درست، سبب می‌شود در هر شرایطی پایبند بوده و در میدان فعالیت حاضر باشید.

 

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: معاونان این وزاتخانه نیز در این شرایط همواره در میدان کار حاضر بودند و همه مأموریت‌ها را دنبال کردند.

 

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های نهایی در این ایام، اظهار کرد: در تصحیح اوراق کار به خوبی در زمان مقرر به سرانجام رسید و رصد لحظه‌ای نشان داد که اوراق یک ماه زودتر از سال گذشته، تصحیح و اعلام شد.

 

کاظمی با اشاره به تشکیل ستاد هماهنگی و برنامه ریزی آموزش و پرورش در شرایط جنگی، اظهار کرد: در این خصوص برنامه‌ها و کمیته‌های متعددی تشکیل شده است.

 

وی به مهم‌ترین فعالیت در این ایام اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های تربیت مدرس کیفیت بخشی با همت همکاران در مشهد از دیگر اقدامات ارزشمند در راستای نهضت توسعه عدالت آموزشی بوده است.

 

وزیر آموزش و پرورش به دلجویی و پیگیری دانش آموزان، معلمان، فرهنگیان و خانواده‌های شهید و مجروح در جریان جنگ ۱۲ روزه اشاره کرد و گفت: دلجویی و عیادت از آنها باید در دستورکار همه مدیران باشد.

 

کاظمی با اشاره به مهم‌ترین سیاست‌های آموزش و پرورش، تصریح کرد: این گردهمایی در چارچوب سیاست‌های کلان برگزار شده است؛ از اینرو تمام تمرکز مدیران بر اجرای نقشه راه سند تحول بنیادین به عنوان اصلی‌ترین راهبرد کلان آموزش و پرورش باشد زیرا باقی طرح‌ها ذیل این سیاست کلان است.

 

وی افزود: اجرای موفق پروژه مهر، ارتقای کیفیت آموزشی، پرورشی و ورزشی مدارس، ارتقای مدیریت آموزشگاهی با اجرای مدرسه الگوی تراز، توسعه عدالت آموزشی با محرومیت‌زدایی از فضا، تحول در ساختار آموزشی و سازمانی آموزش و پرورش و تقویت فعالیت‌های پرورشی از جمله آن‌ها هستند.

 

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر تسلط مدیران بر پروژه آغاز سال تحصیلی، افزود: مدیران باید از وضعیت استان در هر پروژه آگاه باشند و بدانند با چه راهبردی برنامه‌ها به خوبی اجرا و چگونه سناریوهای احتمالی نیز طراحی و تدوین می‌شود.

 

کاظمی به توسعه کیفیت بخشی اشاره کرد و گفت: مدیران باید پیوسته و مستمر کیفیت بخشی را دنبال کنند و با دقت بالا دوره‌های منطقه‌ای این طرح برگزار شود.

 

وی افزود: توجه مدیران به حضور معلمان در اجتماعات یادگیری و جشنواره‌های تحول در پیشبرد اهداف نهضت توسعه عدالت آموزشی اهمیت زیادی دارد.

 

کاظمی با اشاره به اجرای مدارس الگوی تراز افزود: برنامه اجرایی این الگو در حال اجراست و مدیران باید به این مهم توجه وافر داشته باشند.

 

وی با اشاره به سامانه ساتع (سامانه اجرایی تقاضا و عرضه پژوهش و فناوری)، اظهار کرد: این سامانه با تشریح جزئیات در راستای طرح محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی ایجاد شده است که به خوبی نشان می‌دهد که در مناطق آموزشی چه پروژه‌هایی دنبال می‌شود.

 

کاظمی به تغییر ساختار سازمانی و آموزشی اشاره کرد و گفت: طبق تکلیف برنامه هفتم پیشرفت، ساختار سازمانی و بر اساس فرموده مقام معظم رهبری و سند تحول، ساختار آموزشی نیز باید تغییر کند.

 

وی بر تقویت برنامه‌های پرورشی و ورزشی تأکید کرد و گفت: با این اقدام در کنترل و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی موفق خواهیم بود زیرا این فعالیت‌ها، زمینه پویایی، نشاط و تقویت بنیان‌های فکری و اعتقادی در میان دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد.

 

کاظمی در این نشست با طرح پرسشی از درک عمیق از طرح کیفیت بخشی، اظهار کرد: مدیران باید درک عمیق و دقیقی از این طرح داشته باشند تا با تسلط بر طرح در پیشبرد اهداف طرح توسعه عدالت آموزشی موفق باشند.

 

 

 

وی ضمن تعریف دقیقی از کیفیت بخشی، تصریح کرد: در طرح کیفیت بخشی می‌خواهیم در کیفیت کار آموزش و پرورش ارتقاء و تحول ایجاد کنیم و این کیفیت با تحول در دو مؤلفه معلم در کلاس درس و مدیر در فضای مدرسه روی می دهد.

 

وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش و آشنایی معلمان با روش‌های تدریس، چیدمان کلاس، فعالیت‌های گروهی، تجهیز کلاس، مشارکت دانش آموزان درآموزش با رویکرد اجتماعات یادگیری، جشنواره تحول در روش‌های یادگیری، تولید محتوا، آموزش شبکه‌ای از دیگر اهداف کیفیت بخشی است.

 

وی با تأکید بر این‌که مدیر راهبر اصلی در مدرسه است، گفت: مدیران می‌توانند تحول را در کلاس درس ایجاد کنند.

 

کاظمی بر آموزش مدیران در قالب الگوی مدرسه تراز تأکید کرد و گفت: ضرورت دارد کیفیت بخشی موضوع و گفتمان اول نظام تعلیم و تربیت باشد.

 

وی ضمن تأکید بر برگزاری جلسه با مدرسین کشوری گفت: مدیران با برگزاری جلسه با مدرسان کشوری از میزان آگاهی و درک عمیق آن‌ها نسبت به کیفیت بخشی آگاه شوند.

 

کاظمی با اشاره به ایجاد شبکه مدرس در شاد، تصریح کرد: شخصاً می‌خواهم با مدرسان با موضوع و تبیین کیفیت بخشی به گفت‌وگو بپردازم.

 

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: سال تحصیلی را با کیفیت آموزشی آغاز خواهیم کرد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :